Mida õpetab Ryanair?

Sel nädalal tegi Tallinnast esimese lennu odavlennufirma üks suunanäitajatest - Ryanair. Lisaks tulevastele sihtkohtadele ja turismivoogudele satub lennufirma tihti tähelepanu alla kasina teenuse tõttu.

Kui mind ei huvita kuld ja kard maitsetu eine ja pardaajakirjade näol, ei pea ma neid teistele ostma. Et reisijad lendavad pärapõrgus asuvatest lennujaamadest, et lennukis ei saa tuhandete kroonide eest (pileti sees) tervislikku einet ning kotidki tuleb kohati endal peale tassida, on näiteks etteheited. Tõsi, madala hinna eest luksust ei saa. Ja et madala hinnaga kaasnevad kitsendused ja võimalikud hilised lisaeurode luhvtitamised ning võimalikud ebameeldivused, millega piletit ostes klient nõustub, on ka argipäev.

Ent teisalt näitab Ryanair, kuidas kehval ajal edukas olla. Nimelt annab lennufirma kliendile võimaluse maksta ainult selle eest, mida klient tarbib - odavuse ihkaja saab askeetliku veoteenuse, luksuseihaldaja kas maksab rohkem või enamasti lendab hoopis vähem soodsamat piletit pakkuvaga. Tundub igati mõistlik - kui mind ei huvita kuld ja kard maitsetu eine ja pardaajalehtede näol, siis ma neid teistele ostma ei pea. Enda piletit seejuures kallimaks paisutades. Samas maksame iga päev kinni teiste harjumusi - edevad pakendid-kilekotid, ajakirjad-ajalehed juuksuri laual või tarbetud ruutmeetrid kodupoes kajastuvad asjade hinnas.

See ei ole mudel vaid (odav)lennunduse tarvis, kuigi ka teised, nn traditsioonilised lennufirmad sellest kinni on hakanud. Kasinad aastad panid raha lugema. Milleks maksta (rohkem) ei olnud vaid filosoofiline küsimus ja sellega puutusid kokku nii meedia-, toidu- ja joogi-, tarbekauba-, teenindus- ja teiste sektorite esindajad. Muide, Ryanair jõudis keerulisel 2009.-2010. majandusaastal tagasi kasumisse.

 

Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,51 0.393311
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,78 0.408035
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.02179
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.169121
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.010657
Iisraeli seekel ILS 4,12 0.202098
India ruupia INR 76,43 0.029709
Indoneesia ruupia IDR 15925,00 0.069121
Islandi kroon ISK 124,38 0.09174
Jaapani jeen JPY 133,67 0.285103
Kanada dollar CAD 1,49 0.191099
LAV rand ZAR 16,14 0.263986
Lõuna-Korea vonn KRW 1326,30 -0.097921
Malaysia ringgit MYR 4,98 -0.026103
Mehhiko peeso MXN 22,51 0.384455
Norra kroon NOK 9,41 0.084342
Poola slott PLN 4,24 0.220014
Rootsi kroon SEK 9,64 0.019199
Rubla RUB 67,68 0.090211
Rumeenia leu RON 4,60 0.023928
Singapuri dollar SGD 1,60 0.081229
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.11794
Šveitsi frank CHF 1,16 0.166766
Taani kroon DKK 7,44 -0.004701
Tai baht THB 39,04 0.153925
Tšehhi kroon CZK 25,66 0.003896
Türgi liir TRY 4,37 0.05724
Ukraina grivna UAH 31,39 0.116732
Ungari forint HUF 308,45 0.107101
USA dollar USD 1,18 0.125114
Uus-Meremaa dollar NZD 1,70 0.532923
Valgevene rubla BRL 3,81 0.136691
Valgevene rubla BYN 22962,00 -0.799239

Valdkonna töökuulutused

AS PALMAKO otsib LOGISTIKAJUHTI

Palmako AS

13. november 2017

TRANSIIDIKESKUSE AS otsib KOMMERTSDIREKTORIT

Transiidikeskuse AS

20. november 2017