Mida õpetab Ryanair?

Sel nädalal tegi Tallinnast esimese lennu odavlennufirma üks suunanäitajatest - Ryanair. Lisaks tulevastele sihtkohtadele ja turismivoogudele satub lennufirma tihti tähelepanu alla kasina teenuse tõttu.

Kui mind ei huvita kuld ja kard maitsetu eine ja pardaajakirjade näol, ei pea ma neid teistele ostma. Et reisijad lendavad pärapõrgus asuvatest lennujaamadest, et lennukis ei saa tuhandete kroonide eest (pileti sees) tervislikku einet ning kotidki tuleb kohati endal peale tassida, on näiteks etteheited. Tõsi, madala hinna eest luksust ei saa. Ja et madala hinnaga kaasnevad kitsendused ja võimalikud hilised lisaeurode luhvtitamised ning võimalikud ebameeldivused, millega piletit ostes klient nõustub, on ka argipäev.

Ent teisalt näitab Ryanair, kuidas kehval ajal edukas olla. Nimelt annab lennufirma kliendile võimaluse maksta ainult selle eest, mida klient tarbib - odavuse ihkaja saab askeetliku veoteenuse, luksuseihaldaja kas maksab rohkem või enamasti lendab hoopis vähem soodsamat piletit pakkuvaga. Tundub igati mõistlik - kui mind ei huvita kuld ja kard maitsetu eine ja pardaajalehtede näol, siis ma neid teistele ostma ei pea. Enda piletit seejuures kallimaks paisutades. Samas maksame iga päev kinni teiste harjumusi - edevad pakendid-kilekotid, ajakirjad-ajalehed juuksuri laual või tarbetud ruutmeetrid kodupoes kajastuvad asjade hinnas.

See ei ole mudel vaid (odav)lennunduse tarvis, kuigi ka teised, nn traditsioonilised lennufirmad sellest kinni on hakanud. Kasinad aastad panid raha lugema. Milleks maksta (rohkem) ei olnud vaid filosoofiline küsimus ja sellega puutusid kokku nii meedia-, toidu- ja joogi-, tarbekauba-, teenindus- ja teiste sektorite esindajad. Muide, Ryanair jõudis keerulisel 2009.-2010. majandusaastal tagasi kasumisse.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0126743
Brasiilia reaal BRL 4,42 0.0339805
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,46 0
Hiina jüaan CNY 7,93 0
Hongkongi dollar HKD 9,20 0
Horvaatia kuna HRK 7,40 0.1258645
Iisraeli seekel ILS 4,25 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 16961,81 0
Islandi kroon ISK 124,50 0.0803859
Jaapani jeen JPY 130,53 0
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0194729
LAV rand ZAR 15,69 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1320,50 0
Malaysia ringgit MYR 4,76 0
Mehhiko peeso MXN 22,29 0
Norra kroon NOK 9,58 0
Poola slott PLN 4,32 0
Rootsi kroon SEK 10,37 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,60 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0560475
Šveitsi frank CHF 1,16 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 39,04 0
Tšehhi kroon CZK 25,84 0
Türgi liir TRY 5,62 0.0801439
Ukraina grivna UAH 30,97 0
Ungari forint HUF 325,15 0
USA dollar USD 1,17 -0.0682245
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0
Valgevene rubla BYN 2,33 0
Vene rubla RUB 74,32 0

Valdkonna töökuulutused