Kuidas kaubaalused õigesti pakkida?

On Sul tulnud ette, et kaubaalused jõuavad Sinuni või kliendini lagunenuna, vigastatuna või määrdununa?

Kahjuks on see logistika-maastikul üsna igapäevane nähtus (eriti kaupade puhul, mis peavad läbima pikki vahemaid ja mitmeid ümberlaadimisi), mis tekitab tarbetut ja totrat lisakulu ettevõttele.

Olgugi, et vahel leidub teedel rallimehest-rekkamehi või logistika-terminalides lohakaid laotöölisi, kes kauba suhtes hooletud, on peamiseks põhjuseks siiski kaubaaluste kehvapoolne pakendamine saatja või tootja poolt.

Järgnevalt mõned nõuanded, kuidas kaubaalused paremini pakkida ja kindlustada:

1. Kõigepealt vali korralik alus ja pööra tähelepanu selle kvaliteedile

Oluline on valida oma kaubale korralik alus, mis lihtsustab koguste käsitlemist.

Korralik alus on standardile vastav (eoroalus, ISO alus, FIN alus jt), sertifitseeritud ning mehaaniliste vigastusteta. Euroopas enimlevinud standardid on toodud kõrvalolevas tabelis.

Sertifitseeritud euroaluse tunned ära järgmiste elementide järgi (vaata ka pilti paremal):

1. Euroopa Kaubaaluste Assotsiatsiooni (EPAL) markeering

2. Faasitud aluslauad

3. ISPM-15 standardiseeringu markeering (e. Rahvusvaheliste Fütosanitaarmeetmete standard, mis sätestab tervisekaitselisi aspekte)

4. Euroopa Kaubaaluste turu markeering (EUR)

5. Naelutamise muster ning naelaüübi markeering

Kaubaaluste turul liigub ka palju ühekordseks kasutamiseks mõeldud ebastandardseid ja sertifitseerimata aluseid, mida soovitame mitte korduvalt kasutada, kuna nende kvaliteet ja vastupidavus on sellisel juhul kaheldav (eriti tõstukitega käsitledes).

2. Kaupade asetamisel alusele jälgi et ei ületataks dimensioone

Pakid, kastid või muud pakkeühikud ei tohi ületada aluse dimensioone, kuna käsitlemisel erinevate laoseadmetega ei tajuta gabariite ning kauba lõhkumist tuleb kaunis sageli ette.

Samuti ei ole hea pakkida kaup alusele kasutamata ära selle täit mahutavust. Nii võib veo käigus kaup hakata loksuma ning tagajärjeks on vigastatud või ümber läinud kaubaalus.

Kaupade asetamisel alusele peab jälgima, et kõige raskemad ning vastupidavama pakendiga kaubad saaksid allapoole.

Erikujuliste pakendite puhul katsu sarnased paigutada aluse äärtele ning teistest erinevad aluse keskele. Sarnaselt võib kaitsta ka õrnemaid materjale, paigutades need kaubaaluse keskele.

Jookide puhul tuleks kõigepealt alusele paigutada klaas-pudelid, seejärel purgid ning kõige lõpuks plastikpudelid. Plastikpudelisse villitud gaseeritud joogid tuleb paigutada kindlasti ennem ja siis nende peale ilma gaasita (kuna on pehmemad).

Stabiilsuse tagamiseks tasub erinevate kihtide vahele paigutada papist vaheleht. Erinevate tühimike/aukude tekkides peaks need täitma spetsiaalsete kaubakaitse-vahenditega (padjad, amortisaatorid, penoplast-graanulid jne).

Nö pehmete toodete puhul soovitame kasutada aluse nurgatugesid või "alusekraesid".

Kirjutamata reegli kohaselt peetakse pakendatud euroaluse maksimaalseks kõrguseks 1,8m, mis loomulikult sõltub paljuski kaupade/pakendite omadustest.

3. Kaupade kindlustamine alusele peab tagama nende stabiilsuse sihtkohani

Kaubad fikseeritakse alusel tavaliselt kiletamise teel, harvem (mille tingib ka kauba iseloom) plastik- või metall-lintidega.

Kauba kiletamisel on reeglina kolm funktsiooni: kaitsta vigastuste eest, tagada stabiilsus alusel, ning säilitada hügieenilisus.

Alusta kiletamist alati kaubaaluse alumisest servast ning veendu, et kaup saaks kinnitatud aluse külge (nagu näha juuresolevalt pildilt), selliselt ei libise tooted veo käigus aluselt maha.
 
Kui tuleb läbida pikki vahemaid ja mitmeid ümberlaadimisi, siis ära kiletamisega koonerda, oleme näinud mitmeid juhtumeid, kus paar kihti kilet on välja veninud ning kaubaalus koost lagunenud. Paar ekstrakihti kilet ei maksa midagi, kuid ümberpakendamine (eritigi veel kusagil Euroopa vahelaos) maksab vahest mõnest kaubastki rohkem.

Osale arutelus

  • Aleksander Bankiir

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.049741
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,82 0.023146
Hiina jüaan CNY 7,87 -0.035574
Hongkongi dollar HKD 9,71 -0.00412
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.221789
Iisraeli seekel ILS 4,40 0.015903
India ruupia INR 79,86 0.018785
Indoneesia ruupia IDR 16832,00 0.077293
Islandi kroon ISK 124,35 0.003216
Jaapani jeen JPY 131,90 -0.007581
Kanada dollar CAD 1,56 0.033381
LAV rand ZAR 14,43 0.049213
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,20 0
Malaysia ringgit MYR 4,83 -0.022759
Mehhiko peeso MXN 22,99 -0.049993
Norra kroon NOK 9,66 0.044433
Poola slott PLN 4,16 0.007217
Rootsi kroon SEK 9,89 0.069395
Rubla RUB 70,00 -0.018567
Rumeenia leu RON 4,66 0.040767
Singapuri dollar SGD 1,63 0.006143
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.090477
Šveitsi frank CHF 1,15 0.092954
Taani kroon DKK 7,45 0.067129
Tai baht THB 38,85 0.025746
Tšehhi kroon CZK 25,35 0.102661
Türgi liir TRY 4,65 -0.008601
Ukraina grivna UAH 33,66 0.002971
Ungari forint HUF 311,32 -0.003212
USA dollar USD 1,24 0.061258
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.016676
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.014959
Valgevene rubla BYN 24263,00 0.004121

Valdkonna töökuulutused

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018