Pole raha, pole tegu

Eelmisel kuul transpordifirmade investeeringute ülevaates uskusin, et tõelised investeeringupärlid leitakse aasta logistikateo konkursi käigus. Tuleb tunnistada, et eksisin.

Logistikasektoris puudus ressurss millegi suure kordasaatmiseks. Konkursile esitati kõigest viis tööd. Kindlasti ei ole need ainsad logistilised parendused, mida viimase aasta jooksul on Eestis ette võetud. Seda näitab kas või selles infolehes tehtud ülevaade logistikavaldkonna projektidest, mida ei esitatud konkursile. Konkursile jõuab hindamiseks igal aastal vaid teatud protsent Eestis tehtud logistilisi parendusi.

Tänavu oli lihtsalt parenduste koguhulk sedavõrd väike, et ka konkursile jõudnud tööde arv jäi seetõttu väiksemaks. Palju raha ei julgenud keegi kulutada. Kõigi tänavu esitatud projektide investeeringute suurus ei ole teada, kuid ilmselt ei ulatu neist ükski miljoni kroonini. Välja arvatud Logistikaklaster, mis eristub ülejäänud projektidest, sest suuremas osas on see riiklikult finantseeritud.

Ettevaatlikkus võttis maad juba eelmisel aastal, kui võidutöö – SmartPosti pakiautomaaditeenus – nõudis “vaid” 31 miljonit krooni. Kuid veel üle-eelmisest aastast on kõrvale tuua Magnum Logiticsi uude logistikakeskusesse pandud 200 miljonit krooni.

Kuigi ka vähese rahaga annab välja mõelda ja ellu viia geniaalselt lihtsaid, aga mõjusaid parendusi, siis raha lõppedes kadusid ettevõtetest inimesed, kes selliseid logistikategusid oleksid suutnud genereerida. “Kahjuks on see kriisi tulemus. Hulk tegijaid on koondatud,” tõdeb aasta logistikateo konkursi korraldaja OÜ Sensei juht Illimar Paul.

Ei ole põhjust arvata, et ajad, kui nädalas koondati Eesti ettevõtetes mitu tuhat inimest, oleks jätnud puutumata ka logistikajuhid. Kui ei ole kaupa, pole vaja seda ka juhtida ning logistikajuht on hea kokkuhoiuallikas. Nüüd on ajad taas muutunud.

Eesti väliskaubandus kasvab hoogsalt ning transpordisektoris tehakse positiivseid prognoose juba selle aasta lõpuks ja järgmiseks aastaks. Ilmselt ei taastu kohe investeeringud moodsat tehnoloogiat täis logistikakeskustesse, kuid julgemat panustamist logistilise soorituse parendamise projektidesse võib oodata juba järgmisel aastal.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.0831681
Brasiilia reaal BRL 4,54 1.5242267
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204541
Filipiinide peeso PHP 61,09 0.239576
Hiina jüaan CNY 7,85 -0.1170215
Hongkongi dollar HKD 8,99 0.1648584
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0552799
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.08126
India ruupia INR 79,97 -0.2345251
Indoneesia ruupia IDR 16708,58 0.0289755
Islandi kroon ISK 124,02 1.1252446
Jaapani jeen JPY 126,28 -0.0870322
Kanada dollar CAD 1,50 0.2009108
LAV rand ZAR 16,69 -0.3196033
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,13 0.209465
Malaysia ringgit MYR 4,70 0.0191697
Mehhiko peeso MXN 21,84 1.1048624
Norra kroon NOK 9,69 0.2741256
Poola slott PLN 4,31 0.4868844
Rootsi kroon SEK 10,50 0.3410882
Rumeenia leu RON 4,64 -0.171958
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0956511
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.2892746
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.1141553
Taani kroon DKK 7,46 0.0053649
Tai baht THB 37,74 -0.4382331
Tšehhi kroon CZK 25,73 0.2649832
Türgi liir TRY 6,96 1.1009281
Ukraina grivna UAH 31,68 -0.1588592
Ungari forint HUF 323,71 0.3565228
USA dollar USD 1,15 0.1836146
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.1797622
Valgevene rubla BYN 2,34 -0.3200478
Vene rubla RUB 76,93 0.4361824

Valdkonna töökuulutused