Pole raha, pole tegu

Eelmisel kuul transpordifirmade investeeringute ülevaates uskusin, et tõelised investeeringupärlid leitakse aasta logistikateo konkursi käigus. Tuleb tunnistada, et eksisin.

Logistikasektoris puudus ressurss millegi suure kordasaatmiseks. Konkursile esitati kõigest viis tööd. Kindlasti ei ole need ainsad logistilised parendused, mida viimase aasta jooksul on Eestis ette võetud. Seda näitab kas või selles infolehes tehtud ülevaade logistikavaldkonna projektidest, mida ei esitatud konkursile. Konkursile jõuab hindamiseks igal aastal vaid teatud protsent Eestis tehtud logistilisi parendusi.

Tänavu oli lihtsalt parenduste koguhulk sedavõrd väike, et ka konkursile jõudnud tööde arv jäi seetõttu väiksemaks. Palju raha ei julgenud keegi kulutada. Kõigi tänavu esitatud projektide investeeringute suurus ei ole teada, kuid ilmselt ei ulatu neist ükski miljoni kroonini. Välja arvatud Logistikaklaster, mis eristub ülejäänud projektidest, sest suuremas osas on see riiklikult finantseeritud.

Ettevaatlikkus võttis maad juba eelmisel aastal, kui võidutöö – SmartPosti pakiautomaaditeenus – nõudis “vaid” 31 miljonit krooni. Kuid veel üle-eelmisest aastast on kõrvale tuua Magnum Logiticsi uude logistikakeskusesse pandud 200 miljonit krooni.

Kuigi ka vähese rahaga annab välja mõelda ja ellu viia geniaalselt lihtsaid, aga mõjusaid parendusi, siis raha lõppedes kadusid ettevõtetest inimesed, kes selliseid logistikategusid oleksid suutnud genereerida. “Kahjuks on see kriisi tulemus. Hulk tegijaid on koondatud,” tõdeb aasta logistikateo konkursi korraldaja OÜ Sensei juht Illimar Paul.

Ei ole põhjust arvata, et ajad, kui nädalas koondati Eesti ettevõtetes mitu tuhat inimest, oleks jätnud puutumata ka logistikajuhid. Kui ei ole kaupa, pole vaja seda ka juhtida ning logistikajuht on hea kokkuhoiuallikas. Nüüd on ajad taas muutunud.

Eesti väliskaubandus kasvab hoogsalt ning transpordisektoris tehakse positiivseid prognoose juba selle aasta lõpuks ja järgmiseks aastaks. Ilmselt ei taastu kohe investeeringud moodsat tehnoloogiat täis logistikakeskustesse, kuid julgemat panustamist logistilise soorituse parendamise projektidesse võib oodata juba järgmisel aastal.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.106503
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,74 -0.326394
Hiina jüaan CNY 7,85 -0.177933
Hongkongi dollar HKD 9,69 -0.166927
Horvaatia kuna HRK 7,44 -0.013443
Iisraeli seekel ILS 4,34 -0.16086
India ruupia INR 79,87 -0.282663
Indoneesia ruupia IDR 16817,00 -0.071305
Islandi kroon ISK 124,54 0.150381
Jaapani jeen JPY 132,27 0.007561
Kanada dollar CAD 1,56 -0.029513
LAV rand ZAR 14,49 0.041436
Lõuna-Korea vonn KRW 1324,50 0.105812
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.122196
Mehhiko peeso MXN 22,97 -0.147821
Norra kroon NOK 9,66 0.073757
Poola slott PLN 4,14 0.029026
Rootsi kroon SEK 9,91 0.08661
Rubla RUB 69,90 -0.262538
Rumeenia leu RON 4,66 -0.00429
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.024548
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.034984
Šveitsi frank CHF 1,15 0.034709
Taani kroon DKK 7,45 0.010741
Tai baht THB 38,93 -0.051347
Tšehhi kroon CZK 25,30 -0.019759
Türgi liir TRY 4,66 -0.045016
Ukraina grivna UAH 33,58 -0.174184
Ungari forint HUF 311,05 0
USA dollar USD 1,24 -0.171674
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.042182
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.199282
Valgevene rubla BYN 24214,00 -0.173153

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018