Pole raha, pole tegu

Eelmisel kuul transpordifirmade investeeringute ülevaates uskusin, et tõelised investeeringupärlid leitakse aasta logistikateo konkursi käigus. Tuleb tunnistada, et eksisin.

Logistikasektoris puudus ressurss millegi suure kordasaatmiseks. Konkursile esitati kõigest viis tööd. Kindlasti ei ole need ainsad logistilised parendused, mida viimase aasta jooksul on Eestis ette võetud. Seda näitab kas või selles infolehes tehtud ülevaade logistikavaldkonna projektidest, mida ei esitatud konkursile. Konkursile jõuab hindamiseks igal aastal vaid teatud protsent Eestis tehtud logistilisi parendusi.

Tänavu oli lihtsalt parenduste koguhulk sedavõrd väike, et ka konkursile jõudnud tööde arv jäi seetõttu väiksemaks. Palju raha ei julgenud keegi kulutada. Kõigi tänavu esitatud projektide investeeringute suurus ei ole teada, kuid ilmselt ei ulatu neist ükski miljoni kroonini. Välja arvatud Logistikaklaster, mis eristub ülejäänud projektidest, sest suuremas osas on see riiklikult finantseeritud.

Ettevaatlikkus võttis maad juba eelmisel aastal, kui võidutöö – SmartPosti pakiautomaaditeenus – nõudis “vaid” 31 miljonit krooni. Kuid veel üle-eelmisest aastast on kõrvale tuua Magnum Logiticsi uude logistikakeskusesse pandud 200 miljonit krooni.

Kuigi ka vähese rahaga annab välja mõelda ja ellu viia geniaalselt lihtsaid, aga mõjusaid parendusi, siis raha lõppedes kadusid ettevõtetest inimesed, kes selliseid logistikategusid oleksid suutnud genereerida. “Kahjuks on see kriisi tulemus. Hulk tegijaid on koondatud,” tõdeb aasta logistikateo konkursi korraldaja OÜ Sensei juht Illimar Paul.

Ei ole põhjust arvata, et ajad, kui nädalas koondati Eesti ettevõtetes mitu tuhat inimest, oleks jätnud puutumata ka logistikajuhid. Kui ei ole kaupa, pole vaja seda ka juhtida ning logistikajuht on hea kokkuhoiuallikas. Nüüd on ajad taas muutunud.

Eesti väliskaubandus kasvab hoogsalt ning transpordisektoris tehakse positiivseid prognoose juba selle aasta lõpuks ja järgmiseks aastaks. Ilmselt ei taastu kohe investeeringud moodsat tehnoloogiat täis logistikakeskustesse, kuid julgemat panustamist logistilise soorituse parendamise projektidesse võib oodata juba järgmisel aastal.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 -0.2287764
Brasiilia reaal BRL 4,24 0.0070753
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102276
Filipiinide peeso PHP 61,96 0.0791433
Hiina jüaan CNY 7,97 0.0075333
Hongkongi dollar HKD 9,01 0.0055468
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0013488
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.0119226
India ruupia INR 84,63 0.0094539
Indoneesia ruupia IDR 17422,50 0.0086677
Islandi kroon ISK 137,02 0
Jaapani jeen JPY 129,52 0
Kanada dollar CAD 1,50 0.080171
LAV rand ZAR 16,39 0.1013796
Lõuna-Korea vonn KRW 1297,32 0.0593884
Malaysia ringgit MYR 4,78 0.1299545
Mehhiko peeso MXN 21,70 0.0059912
Norra kroon NOK 9,45 0.0307099
Poola slott PLN 4,29 -0.0116509
Rootsi kroon SEK 10,31 0.0087314
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0107234
Singapuri dollar SGD 1,58 -0.025243
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1368925
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0349528
Taani kroon DKK 7,46 0.0214512
Tai baht THB 37,43 0.2241036
Tšehhi kroon CZK 25,82 -0.0387087
Türgi liir TRY 6,43 0.1464425
Ukraina grivna UAH 32,10 0.0087245
Ungari forint HUF 321,85 -0.0403752
USA dollar USD 1,15 -0.0086964
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 0.1481481
Valgevene rubla BYN 2,42 0.0206612
Vene rubla RUB 75,38 0.0704926

Valdkonna töökuulutused