Autor: Jaana Pikalev • 15. november 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Palju vedajad maksavad  Reformile raskeveokimaksu kaotamise eest?

Reformierakond avalikustas, et kavatseb majanduspoliitika eesmärkide nimel läbi viia struktuurseid reforme, millest üks näeb ette raskeveokimaksust maanteemaksu tegemise.

Sirvisin juhuslikult uudistearhiivi, kui leidsin, et Eesti vedajad on raskeveokimaksust lahtisaamise nimel käsi kokku löönud juba ammu. Himu maksust lahti saada on olnud lausa nõnda hõrk, et autovedajad on lausa avalikult tunnistanud, et on nõus poliitikutele selle tühistamise nimel maksma.

Aasta oli siis 2003, kui transpordifirmade vastumeelsus raskeveokimaksu rakendamise üle oli teravalt päevakorras. Toonane Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) president Vello Teemusk rääkis Äripäevale, et paljudele vedajatele on see elu ja surma küsimus. “Oleme valmis toetama ka reformierakonda ja teisi poliitikuid, lootuses, et nad ettevõtjate huvisid paremini kaitseks,” ütles Teemusk avalikult. Ja kaugel polnudki tagajärjed. Äsja oli ju ERAA annetanud pool miljonit krooni Keskerakonna valimiskampaaniaks. Ent pääsu polnud, 2000. aastal vastuvõetud raskeveokimaksu seadus jõustus siiski.

Tulevaste valimiste eel on aga kas reformikad tabanud naelapea pihta või saanud kenakese kopika toetust, sest seekord näevad nad oma kavas ette eksporti ja ettevõtlust takistavate transpordi pudelikaelte kaotamisena vedajad raskeveokimaksust priiks teha. Täpsemalt ütlevad nad oma kavas, et kaotavad kodumaiseid veoettevõtjaid välismaistega ebavõrdsesse konkurentsi asetava raskeveokimaksu ja muudavad selle maanteetasuks, mida hakatakse võtma ka välismaistelt raskeveokitelt. Seega tuleb õnn seekord vedajate õuele, kui Reformierakond valimistel võiduka lõpuni läheb.

Kui te küsite minult, palju transpordifirmad poliitikuid seekord toetavad, laiutan käsi - eks asjaosalised ise teavad. Aga võib-olla on lihtsalt seekord ka enam veofirma juhte liberaalse maailmavaatega erakonnaga käed löönud. Tegi seda ju ka hiljuti tänavu suvel mainekas veofirma omanik ja Lääne-Viru maavanem Einar Vallbaum. Oli ju temagi see, kes hiljuti ütles mulle, et õiglus selles maksuasjas tuleb jalule seada, sest Eesti vedajad juba ammu maksavad teistes riikides maanteemaksu, aga teise riigi vedajad ju Eesti teedel sõitmise eest ei maksa.

Võtkem siis kasvõi niipidi, et  vähemalt on reformikate seas üks vedajagi, kes siis selle konkurentsi ja õigluse nimel  hea seisab.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077