Palju vedajad maksavad  Reformile raskeveokimaksu kaotamise eest?

Reformierakond avalikustas, et kavatseb majanduspoliitika eesmärkide nimel läbi viia struktuurseid reforme, millest üks näeb ette raskeveokimaksust maanteemaksu tegemise.

Sirvisin juhuslikult uudistearhiivi, kui leidsin, et Eesti vedajad on raskeveokimaksust lahtisaamise nimel käsi kokku löönud juba ammu. Himu maksust lahti saada on olnud lausa nõnda hõrk, et autovedajad on lausa avalikult tunnistanud, et on nõus poliitikutele selle tühistamise nimel maksma.

Aasta oli siis 2003, kui transpordifirmade vastumeelsus raskeveokimaksu rakendamise üle oli teravalt päevakorras. Toonane Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) president Vello Teemusk rääkis Äripäevale, et paljudele vedajatele on see elu ja surma küsimus. “Oleme valmis toetama ka reformierakonda ja teisi poliitikuid, lootuses, et nad ettevõtjate huvisid paremini kaitseks,” ütles Teemusk avalikult. Ja kaugel polnudki tagajärjed. Äsja oli ju ERAA annetanud pool miljonit krooni Keskerakonna valimiskampaaniaks. Ent pääsu polnud, 2000. aastal vastuvõetud raskeveokimaksu seadus jõustus siiski.

Tulevaste valimiste eel on aga kas reformikad tabanud naelapea pihta või saanud kenakese kopika toetust, sest seekord näevad nad oma kavas ette eksporti ja ettevõtlust takistavate transpordi pudelikaelte kaotamisena vedajad raskeveokimaksust priiks teha. Täpsemalt ütlevad nad oma kavas, et kaotavad kodumaiseid veoettevõtjaid välismaistega ebavõrdsesse konkurentsi asetava raskeveokimaksu ja muudavad selle maanteetasuks, mida hakatakse võtma ka välismaistelt raskeveokitelt. Seega tuleb õnn seekord vedajate õuele, kui Reformierakond valimistel võiduka lõpuni läheb.

Kui te küsite minult, palju transpordifirmad poliitikuid seekord toetavad, laiutan käsi - eks asjaosalised ise teavad. Aga võib-olla on lihtsalt seekord ka enam veofirma juhte liberaalse maailmavaatega erakonnaga käed löönud. Tegi seda ju ka hiljuti tänavu suvel mainekas veofirma omanik ja Lääne-Viru maavanem Einar Vallbaum. Oli ju temagi see, kes hiljuti ütles mulle, et õiglus selles maksuasjas tuleb jalule seada, sest Eesti vedajad juba ammu maksavad teistes riikides maanteemaksu, aga teise riigi vedajad ju Eesti teedel sõitmise eest ei maksa.

Võtkem siis kasvõi niipidi, et  vähemalt on reformikate seas üks vedajagi, kes siis selle konkurentsi ja õigluse nimel  hea seisab.

Osale arutelus

  • Jaana Pikalev

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,51 0.281208
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,89 -0.177063
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.34309
Hongkongi dollar HKD 9,21 -0.333127
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.017313
Iisraeli seekel ILS 4,12 -0.329011
India ruupia INR 76,79 -0.350888
Indoneesia ruupia IDR 15975,00 -0.343106
Islandi kroon ISK 124,14 -0.350795
Jaapani jeen JPY 133,80 0.292342
Kanada dollar CAD 1,48 -0.098667
LAV rand ZAR 16,03 0.28899
Lõuna-Korea vonn KRW 1338,20 0.097239
Malaysia ringgit MYR 4,99 -0.279725
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.007627
Norra kroon NOK 9,40 -0.024147
Poola slott PLN 4,23 -0.023613
Rootsi kroon SEK 9,63 -0.052009
Rubla RUB 67,74 -0.20038
Rumeenia leu RON 4,60 -0.004349
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.099508
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.062188
Šveitsi frank CHF 1,16 0.226398
Taani kroon DKK 7,44 0.000134
Tai baht THB 39,17 -0.203821
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.062203
Türgi liir TRY 4,33 0.043937
Ukraina grivna UAH 31,44 -0.35091
Ungari forint HUF 307,64 -0.045487
USA dollar USD 1,18 -0.37121
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.320157
Valgevene rubla BRL 3,74 -0.343642
Valgevene rubla BYN 23032,00 -0.860881

Valdkonna töökuulutused